Facebook ADS
M-smart Strony internetowe | E-commerce | Pozycjonowanie SEO | Reklamy google ADS | Marketing dla firm | Social Media | Grafika | Outsourcing
Facebook Ads, czyli reklamy na Facebooku i nie tylko: system reklamowy, dzięki któremu dotrzesz do potencjalnych klientów
Facebook to obecnie największy portal społecznościowy na świecie. Reklamy w tej sieci społecznościowej mogą dotrzeć do każdego z ponad trzech miliardów użytkowników, którzy korzystają z samego Facebooka, Instagrama czy Messengera. W Polsce z Facebooka korzysta prawie 20 milionów osób – i to jest grupa odbiorców, obok której nie można przejść obojętnie. Niektórzy z nich mogą stać się twoimi klientami.
Reklamy na Facebooku, nazywane też Facebook Ads, to system reklamowy stworzony z myślą o prowadzeniu kampanii w serwisach społecznościowych należących do Facebooka. Do prowadzenia kampanii powstało specjalne narzędzie: Manager Reklam (Facebook Ads Manager). To narzędzie pozwala na precyzyjne profilowanie odbiorców, zarządzanie budżetem oraz tworzenie wielu rodzajów kreacji reklamowych. Reklamy stworzone w tym narzędziu mogą wyświetlać się w serwisach takich jak Facebooka, Instagram czy Messenger.
Jak prowadzić skuteczne kampanie reklamowe w Menedżerze reklam?
Samo stworzenie reklamy i przeznaczenie na nią znacznej gotówki nie oznacza sukcesu. Może być wręcz przeciwnie. Kluczowe jest zrozumienie tego jak działa nie tylko sam system reklamowy (oraz jakie możliwości daje), ale przede wszystkim – jak wykorzystać jego możliwości do osiągnięcia celów.
Dlatego ważne są szkolenia – zwłaszcza z doświadczonymi praktykami, którzy na Facebooku dosłownie zjedli zęby. W internecie nie brakuje darmowych szkoleń z reklam na Facebooku, a wiele agencji reklamowych czy firm szkoleniowych chętnie udostępnia różnego rodzaju poradniki jak zacząć prowadzić kampanie na Facebooku.
Jednak – o ile na początek taka wiedza może wystarczyć – to w pewnym momencie nawet najzdolniejszy specjalista natrafi na ścianę. Ścianę braku wiedzy praktycznej. Przeklikiwanie się przez Managera Firmy czy Managera Reklam na Facebooku owszem – daje wiedzę, ale najbardziej smakowite sposoby na dotarcie do klientów można zdobyć dopiero na szkoleniach.